MARKA OSOBISTA

Wartości płyną z sercaZnać innych to mądrość, znać siebie to oświecenie. 

Lao – tse

 

Co ludzie o Tobie wiedzą? Jak Cię postrzegają? Jakie reakcje wywołujesz?

Żeby zbudować markę, trzeba zacząć głębiej, trzeba zajrzeć do motywów działania, wartości, zasad i tożsamości człowieka. Autentyczny wizerunek możesz zbudować tylko Ty sam, a coaching to uwalnianie potencjału, by to zrobić.

 

Po co marka osobista

–  by poszerzyć swoją samoświadomość, bo tylko wtedy gotów jesteś się rozwijać
– by uświadomić sobie swoje mocne strony i to, co wnosisz swoją osobą
– by zdefiniować swoje wartości i zasady, którymi się kierujesz, by być spójnym i autentycznym w tym, co robisz
– by świadomie budować swój wizerunek – także w sieci i social media
– by znać odpowiedź na pytanie szefa czy klienta: dlaczego mam wybrać właśnie Ciebie?

 

Bohater marki

Jesteś marką, czy jesteś tego świadomy, czy nie. Lepiej, byś był świadomy – tego, kim jesteś, co sobą reprezentujesz i jak postrzegają cię inni.

I tu zaczyna się budowanie własnego wizerunku. Wyjaśnijmy sobie jedno:  nie mówię tutaj o wkładaniu masek na pokaz, udawaniu, że jestem tym, kim nie jestem, sztucznym liftingu siebie na potrzeby…właśnie, na czyje potrzeby? Czy aby na pewno nasze?

Jestem ZA świadomym budowaniem swojego wizerunku, ale wizerunku autentycznego. Świadomie można budować tylko wtedy, gdy jest się świadomym siebie, swoich mocnych i słabych stron. Każdy z nas ma swoje mocne strony. Są naszą lokomotywą, która nadaje pęd życiu. Słabe strony eliminujesz lub szukasz, kogoś, kto cię w tej dziedzinie wesprze, zastąpi. Nie trać czasu na poprawianie słabych stron – co najwyżej osiągniesz poziom poprawnej sprawności. Ale pomyśl, co jesteś w stanie osiągnąć, jeśli ten czas i wysiłek poświęcisz na szlifowanie tego, co już w Tobie jest mocne.

Naturalne talenty, nabyte umiejętności i doświadczenie plus twoja niepowtarzalna osobowość – to jest MARKA i aby ją zbudować musisz jeszcze odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

1.  Jakimi WARTOŚCIAMI się kierujesz?

2. Jakie masz PASJĘ? Co Cię interesuje?

3. Dokąd zmierzasz? Do czego dążysz?  Jaką masz WIZJĘ siebie i MISJĘ życiową?

4. Jakie masz ZASOBY? Co OFERUJESZ innym?

5. Jakie RELACJE budujesz z ludźmi?

6. Jakim JĘZYKIEM mówisz?

7. Jakimi ludźmi chcesz się OTACZAĆ?

8.  Jak chcesz wyglądać, by wyrażało to Twoją osobowość, Twój STYL?

9.  Co mówisz i robisz, jak działasz? Jak jesteś postrzegany? Jaka jest Twoja REPUTACJA?

10. Jak chcesz być postrzegany? Jaką chcesz być MARKĄ?

11. Jaką masz strategie działania?

 

Budowanie wizerunku jest jak nakładanie kolejnych okularów, które zwiększają Twoje pole widzenia. Na początek patrzysz na siebie tylko ze swojej subiektywnej perspektywy. Co Ty sądzisz, wiesz i odczuwasz na swój temat. Potem zakładasz kolejno okulary przyjaciół, znajomych czy kolegów z pracy, aż wreszcie starasz się uświadomić sobie, jak postrzegają Cię wszyscy inni, jakie robisz wrażenie, jaką masz reputację. Ta świadomość dopiero umożliwia Ci świadome budowanie swojego wizerunku.

Oferuję Ci proces coachingowy czyli bezpieczną przestrzeń do poszukiwania Twoich własnych autentycznych odpowiedzi na powyższe pytania. Zapraszam.

Masz pytanie? Skontaktuj się ze mną:
gabriela.borowczyk@gmail.com lub 601 284 670 lub skorzystaj z formularza kontaktowego.