ARKUSZE DO POBRANIA


JAK PRACOWAĆ Z ARCHETYPAMI MARKI I ARKUSZAMI?

  • W każdym indywidualnym zestawie znajdziesz 13 kart archetypów. Jeśli pracujesz indywidualnie np. coachingowo, będziesz potrzebować 1 lub 2 takie zestawy. Jeśli zaś chcesz pracować za pomocą tych kart z grupą, najlepiej mieć tyle kompletów, ile osób jest w grupie. Tak, żeby każdy mógł pracować indywidualnie.
  • Podczas szkolenia czy coachingu grupowego, ważne jest odpowiednie zakontraktowanie z uczestnikami sposobu pracy. Jeśli uczestnicy nie mają gotowości do dzielenia się na forum swoimi, często głębokimi przemyśleniami, należy to uszanować. Można wtedy przy omówieniu modułów pytać o ich refleksje czy emocje.
  • Poniżej znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób można pracować z kartami. Nie są to jednak gotowe konspekty modułów, a raczej podpowiedzi, czy inspiracje.

Przed rozpoczęciem pracy przeczytaj:  WPROWADZENIE

 

ARKUSZE w formacie PDF:

arkusz1_diagram     -> przeczytaj opis

arkusz2_analizaAPA   -> przeczytaj opis

arkusz3_mapamysli   -> przeczytaj opis

arkusz4_celerozwojowe -> przeczytaj opis

arkusz5_notatki

arkusz6_kolomarki

NOWE!

arkusz7_persona

arkusz8_osiepotrzeb

 

ARKUSZE w języku ANGIELSKIM:

Brand Diagram

Brand Wheel

APA_Analysis

Development_objectives

Mind Map

Notes


Język marki

Posted by on 17 Lut 2017 in ARCHETYPY, Coaching, Coaching Marki Osobistej, Model Marki, Rozwój osobisty | 0 comments

Mapa myśli jest uniwersalną formą zapisu np. refleksji czy wyznaczanych celów rozwojowych w pracy z archetypami. Osobiście lubię ją stosować do zapisu przemyśleń Klienta/ grupy nad JĘZYKIEM MARKI.

Nasza marka osobista komunikuje się: w spotkaniach na żywo, na blogu, pisząc artykuły, itp. Innym językiem będzie mówił MĘDRZEC, a innym BUNTOWNIK. Język marki to język komunikacji z Klientem, ale również sposób, w jaki marka mówi o sobie. To, jak my mówimy o sobie wpływa na to, jak ludzie mówią o nas.

Popatrz na swoje archetypy:

  • Jakie są słowa klucze Twojej marki?
    – wpisz je na grubych gałęziach mapy myśli
  • Jakich przykładowych sformułowań/ zwrotów możesz używać w danym słowie kluczu?
    – wpisz przykłady na cieńszych liniach
  • dorysuj tyle linii, ile potrzebujesz

Analiza APA

Posted by on 17 Lut 2017 in ARCHETYPY, Slider | 0 comments

APA to akronim od angielskich słów:

  • Achieve
  • Preserve
  • Avoid

Jeśli w pracy z archetypami pracujesz właśnie w obszarze: JAK CHCESZ, ŻEBY BYŁO? jedną z możliwości jest właśnie analiza APA.  (więcej…)

JAK JEST DZIŚ?

Posted by on 4 Lut 2017 in ARCHETYPY, Coaching Marki Osobistej, Rozwój osobisty, Slider | 0 comments

Jeśli Klient podczas sesji coachingowej lub uczestnicy szkolenia zapoznali się już z archetypami (przeczytaj: WPROWADZENIE), poproś każdego, by ułożył karty w trzech rzędach:

  • pierwszy rząd (najbliżej serca) – karty, których archetypy najsilniej przemawiają do niego, z którymi identyfikuje się najbardziej; tak na ok 70-100%
  • drugi rząd (w środku) – karty, w przypadku których identyfikuje się w 40-60% z opisem danego archetypu
  • trzeci rząd (najdalej od siebie) – karty, z których bierze tylko element, cząstkę, jeden aspekt (więcej…)

WPROWADZENIE

Posted by on 4 Lut 2017 in ARCHETYPY, Coaching Marki Osobistej, Rozwój osobisty, Slider | 0 comments

 

 

Na początek przygotuj odpowiednią liczbę zestawów kart w zależności od liczby uczestników. W sesji coachingowej potrzebujesz jeden zestaw, a jeśli chcesz mieć drugi dla siebie, to dwa.


 

 

Poproś, by coachee czy uczestnicy szkolenia rozłożyli karty przed sobą i przeczytali opisy poszczególnych archetypów – (ok. 5 minut).


 

 

 

Wyjaśnij, że archetypy używane są również w marketingu do tworzenia osobowości marek produ (więcej…)