Na początek przygotuj odpowiednią liczbę zestawów kart w zależności od liczby uczestników. W sesji coachingowej potrzebujesz jeden zestaw, a jeśli chcesz mieć drugi dla siebie, to dwa.


 

 

Poproś, by coachee czy uczestnicy szkolenia rozłożyli karty przed sobą i przeczytali opisy poszczególnych archetypów – (ok. 5 minut).


 

 

 

Wyjaśnij, że archetypy używane są również w marketingu do tworzenia osobowości marek produktów i usług. Odwołaj się do aktualnie silnie reklamowanych np. w reklamach telewizyjnych brandów.

Podaj przykład marki i zapytaj grupę, do jakiego archetypu – ich zdaniem – ta marka się odwołuje? Może być to zarówno jeden bardzo wyrazisty archetyp, jak i kilka połączonych.

PRZYKŁADY (2016/2017):

Hortex: Matka Ziemia

Kamis: Odkrywca

Kinder Bueno: Kochający + Czarodziej

M&M’s: Błazen

Nike: Bohater


 

 

Przywołaj przykłady znanych w Polsce, bądź za granicą, silnych marek osobistych – i podobnie jak powyżej, spytaj grupę o reprezentowane przez te osobowości archetypy (często jest to „miks” kilku)

PRZYKŁADY:

Kuba Wojewódzki: Błazen

Jurek Owsiak: Bohater + Błazen

Richard Branson: Buntowik


 

 

Taki wstęp pomoże uczestnikom lepiej zrozumieć ideę archetypów marki i ich przełożenie na konkretne przypadki


 

 

Kolejny zalecany krok w pracy: JAK JEST DZIŚ?