|
Na początek przygotuj odpowiednią liczbę zestawów kart w zależności od liczby uczestników. W sesji coachingowej potrzebujesz jeden zestaw, a jeśli chcesz mieć drugi dla siebie, to dwa.
|
|
Poproś, by coachee czy uczestnicy szkolenia rozłożyli karty przed sobą i przeczytali opisy poszczególnych archetypów – (ok. 5 minut).
|
|
Wyjaśnij, że archetypy używane są również w marketingu do tworzenia osobowości marek produktów i usług. Odwołaj się do aktualnie silnie reklamowanych np. w reklamach telewizyjnych brandów.
Podaj przykład marki i zapytaj grupę, do jakiego archetypu – ich zdaniem – ta marka się odwołuje? Może być to zarówno jeden bardzo wyrazisty archetyp, jak i kilka połączonych. |
PRZYKŁADY (2016/2017): Hortex: Matka Ziemia Kamis: Odkrywca Kinder Bueno: Kochający + Czarodziej M&M’s: Błazen Nike: Bohater |
|
|
Przywołaj przykłady znanych w Polsce, bądź za granicą, silnych marek osobistych – i podobnie jak powyżej, spytaj grupę o reprezentowane przez te osobowości archetypy (często jest to „miks” kilku) |
PRZYKŁADY: Kuba Wojewódzki: Błazen Jurek Owsiak: Bohater + Błazen Richard Branson: Buntowik |
|
|
Taki wstęp pomoże uczestnikom lepiej zrozumieć ideę archetypów marki i ich przełożenie na konkretne przypadki
|
Kolejny zalecany krok w pracy: JAK JEST DZIŚ?